Jeugd Riviervisdag 2019

Donderdag, 26 september 2019

Afgelopen zaterdag werd met 35 kinderen de Jeugd Riviervisdag in Angeren gevist aan het Pannerdensch kanaal.

Op deze dag konden kinderen kennis maken met het vissen aan de rivier. De deelnemers werden op het begin van de dag in twee groepen verdeeld. Een groep ging vanaf het strand vissen met een feederhengel en een andere groep ging rond de kribpunt met een vaste hengel vissen. Bij het vissen met de vaste hengel gaf fanatiek (jeugd)wedstrijdvisser Roy Vaanholt een demonstratie. Bij beide workshops is er uitsluitend met loodvrije gewichten gevist. Met name in de ochtend werden er bijzonder veel alvers gevangen. Rond het middag uur werden de kinderen getrakteerd op een lekker broodje hamburger. Na de lunch wisselden de groepen van workshop. Rond half drie werd de dag afgesloten en kreeg iedereen een tasje met promotiemateriaal mee naar huis. Alle kinderen hebben vis gevangen en een leuke dag gehad. Sommige hebben meer dan 30 vissen gevangen! Vrijwilligers van de Federatieve jeugdcommissie en vrijwilligers van Hsv Sint Petrus Huissen worden bedankt voor jullie hulp en gezelligheid!