JeugdVISpas

Welke vergunning heb je nodig?
Het is lekker weer en je hebt ineens zin om te gaan vissen. Je pakt je hengel en de rest van de visspullen om naar de waterkant te gaan. Maar mag je nu zomaar overal gaan vissen?  of doe de VISpas Check.

Tot je 14de jaar mag je onder begeleiding van een volwassene die in het bezit is van de juiste papieren, met één hengel zonder vergunning vissen. Ben je op 1 januari 2015 nog geen 14 jaar, maar wil je wel met twee hengels en alle aassoorten in alle wateren kunnen vissen waar je ook met de VISpas terecht kunt (Gezamenljke Lijst van Nederlandse Viswateren), neem dan de JeugdVISpas. Vis je alleen met één hengel en niet op roofvis in water van jouw vereniging, dan heb je aan een jeugdvergunning van je vereniging genoeg.

Let op:
Sportvisserij Oost Nederland verstrekt via haar aangesloten verenigingen ook een jeugdvergunning waarmee je op de wateren van Sportvisserij Oost Nederland met één hengel en niet op roofvis mag vissen.
Jeugd

Lees hier alles over de jeugdvispas