jaarlijkse vis uitje jeugd

Zondag, 16 juli 2017

Zaterdag 15 Juli heeft de jeugd haar seizoen afgesloten tijdens het jaarlijkse vis uitje. Dit jaar is er gekozen voor de forellen vijvers in Gendt, sinds enkele weken zijn hier de deuren geopend en is er voor jong en oud veel plezier te beleven aan het vissen op een van de 3 vijvers.

Voor vandaag hadden we onze eigen vijver, met een paar kruiwagens vol met verse forel en een zalm forel als bonus was er voor iedereen wat te vangen!
En gevangen werd er: op muggenlarven, wasmotten, maden en natuurlijk powerbait werd er goed gevangen wat erin resulteerde dat iedereen met een aantal verse forellen naar huis kon gaan. (Gefileerd en schoongemaakt door onze eigen experts)

Na het forelvissen was het tijd voor de prijsuitreiking van het seizoen 2017, wie zou er koning of koningin worden dit jaar?
Net als voorgaande jaren was het wederom een Dame wie de meeste vis over het hele seizoen had gevangen!
Naïma was de terechte kampioen van dit jaar met een totaal van 529 centimeter gevangen over alle wedstrijden.
Lars wist dit jaar knap de 2e plaats te behalen met 455 centimeter, hiermee had hij net voldoende voorsprong op Michiel die 450 hele centimeters bij elkaar wist te vangen.

De grootste vis dit jaar was voor Yarvin, een brasem van 33 centimeter was goed voor de "grootste vis" prijs.
Nikki de kampioen van vorig jaar belande net naast het podium maar wist wel de prijs voor de kleinste vis te bemachtigen met een ienieminie visje van 6 centimeter.

Als laatste maar zeker niet als minste de "bewondering en aanmoedigingsprijs" van 2017. Deze was voor Isabelle, deze jonge dame stond aan het begin van het seizoen zonder enige vis ervaring aan de waterkant, samen met haar vader wie ook sinds zijn jeugd de hengel niet mee had aangeraakt wisten ze toch enkele vissen te vangen. Elke wedstrijd was ze er weer en elke wedstrijd bleef ze tot het einde geconcentreerd naar haar dobber turen. Daarom is Isabelle beloond met deze (nieuw in het leven geroepen) prijs.
Met een frietje, snack en blikje drinken werd het seizoen dan echt afgesloten.

We kijken namens de jeugdcommissie terug op een geslaagd seizoen en kijken natuurlijk al vooruit naar het seizoen van 2018. Daarin hopen we jullie allemaal terug te zien samen met jullie vriendjes en vriendinnetjes natuurlijk! Want vissen is hartstikke cool!