laatste “wedstrijd” van het seizoen 2022 bij de jeugd.

Woensdag, 6 juli 2022

Afgelopen maandag was alweer de laatste “wedstrijd” van het seizoen 2022 bij de jeugd.

De jaarlijkse ouder en kind koppel wedstrijd werd dit jaar gevist door maar liefst 16 koppels!

Voor 32 vissers werd er daarom dit jaar wederom gekozen om te vissen op de zilverkamp, de stekken werden in de week voorafgaand aan de wedstrijd gesnoeid zodat iedereen ruim plaats kon nemen.

Binnen het eerste half uur werd er veel vis gevangen, veel kleine voorns en donder padden wisten de stekken goed te vinden. Helaas voor enkelen viel het daarna helemaal stil..

Waar het niet stil was.. bij Marvin!
Die wist een heuse snoek van 65 centimeter uit het water te toveren met zijn vaste hengel voorzien van maden. Super gedaan, Marvin! Maar of deze grote vis hem naar de overwinning zou leiden?

Naast de vele vissoorten, wisten ook de kleine kreeftjes de stekken te vinden, een enkeling vergreep zich aan de Made en kon kortdurend genieten van het uitzicht boven het wateroppervlak.

Aan het einde van de wedstrijd kon alle vis worden gemeten.. wie zou er met de grote beker naar huis gaan?

Tom en Gerard wisten 250 centimeter bij elkaar te vissen en waren daarmee winnaar van de koppelwedstrijd, Tom wist elke wedstrijd veel vis te vangen, de beker was daarmee een mooie beloning voor zijn sterke seizoen!

Met 213 centimeter wist Naïma haar succesvolle carrière als jeugdvisser goed af te sluiten, vanaf volgend jaar mag zij mee vissen bij de volwassenen. Succes en bedankt voor jouw deelname de afgelopen jaren!

Met slechts 4 centimeter minder, maar wel een net vol met vis op plek 3: Raff en Joep, klasse!

4: 164 centimeter: Stan en Peter.
5: 142 centimeter: Raf en Tom.
6: 133 centimeter: Benthe en Meralda.
7: 125 centimeter: Leon en Ruben.
8: 111 centimeter: Theo en Theo.
9: 92 centimeter: Luuk en Jeroen.
10: 88 centimeter: Marvin en Henry.
11: 80 centimeter: Jullian en Theo.
12: 73 centimeter: Didi en Joop.
13: 61 centimeter: Robin en Manon.
14: 9 centimeter: Bram en Ton.
15: 0 centimeter: Woest en Liv / Mexx en Danny.

Bij de prijsuitreiking zijn ook nog de prijzen voor grootste vis én kleinste vis uitgereikt.

Naïma wist tijdens de laatste minuten van de reguliere competitie de grootste vis, een zeelt van 48 centimeter te vangen, knap gedaan!

Marvin wist de kleinste vis te vangen, deze was slechts 5 centimeter groot!

De poedelprijs was er dit jaar voor Mexx, door andere verplichtingen kon hij helaas niet iedere wedstrijd vissen, maar als hij er was… op naar volgend seizoen, Mexx!

Safe the best for the last: Want daar was in ene Han Leijser, net als voorgaande jaren trakteerde hij ons op het fantastische ijs van La Differenza IJs en Chocolade, super bedankt voor deze overheerlijke traktatie. Alle aanwezigen hebben er van genoten!

We sluiten het seizoen officieel af op zaterdag 3 september, alle jeugdvissers van het seizoen 2022 zijn welkom op deze later te onthullen locatie.