jaarlijkse ouder en kind wedstrijd

Woensdag, 5 juli 2023

Maandag avond 3 juli werd de jaarlijkse ouder en kind wedstrijd gevist aan de oevers van het parkwater op de zilverkamp.

helaas viel de datum dit jaar samen met een toets en musical week waardoor enkele kinderen helaas niet mee konden vissen.

Alsnog waren er maar liefst 13 koppels die voor de winst gingen. Gevist werd er voor de meeste centimeters. Ook vandaag mochten we weer een nieuw jeugdlid verwelkomen met zijn vader, welkom Rinze!

De stekken waren afgelopen weekend keurig gesnoeid onder leiding van Ton Bouwmeister, waarvoor onze dank!

Na afloop van de wedstrijd was er wederom een smakelijke verassing, Han Leijser bezocht de waterkant met zijn voor vele herkenbare tuktuk. Voor alle deelnemers en begeleiders was er overheerlijk ijs van La differenza uit Huissen. Het was super lekker, bedankt!

Dan de wedstrijd, diverse tactieken werden gebruikt om zoveel mogelijk centimeters te vangen, het waren uiteindelijk Samira en haar opa Tonnie, die vlak achter het pompenblad de meeste visjes in het net wisten te krijgen, maar liefst 452cm. Daarmee wonnen zij dit jaar de grote beker, gefeliciteerd!

Tweede werden Hugo en Ruben. Hugo, bijna 4 jaar oud wist vakkundig de kleine visjes uit het water te hengelen, toen hij riep; kijk papa een hele grote… bungelde er een rivierkreeft 🦞 aan het uiteinde van de lijn.
Samen wisten ze 254cm te vangen.

Op de derde plaats, Theo en Theo. De tactiek van beide mannen leverde hen de iets grotere vissen op, een grote brasem was helaas te sterk voor het fijne tuig. Toch wisten ze knap 196cm te vangen.

De rest van de uitslag was als volgt:

4: Woest en Claude: 166cm
5: Rinze en Hans: 164cm
6: Raf en Tom: 160cm.
7: Tom en Peter: 150cm.
8: Marvin en Henry: 115cm.
9: Raff en Joep: 79cm.
10: Jim en Theo: 53cm.
11: Joep en Frank: 26cm.
12: Sep en Jan willem: 16cm.
13: Robin en Manon: 0cm.

De grootste vis van de avond is gevangen door Tom, 21cm lang.

De poedelprijs ging naar Robin en Manon voor de vis die ze niet vingen.

Zaterdag 8 juli wordt het seizoen afgesloten aan de forelvijvers van Gendt.

Alle kinderen die aan een of meerdere wedstrijden hebben veelgenoemden, kunnen hier gratis aan deelnemen.

Aansluitend is de prijsuitreiking in ons clubgebouw de Ark.

Tijden en informatie volgt in de loop van deze week.