Opgave Karperwedstrijden

Zaterdag 12.00 uur loten
Zondag 12.00 uur einde wedstrijd

Leeftijd vanaf 18 jaar
Alleen voor leden van HSV st.Petrus
10 euro per persoon, per wedstrijd

23 mrt t/m 24 mrt 2024
6 april t/m 7 april 2024
25 juni t/m 25 juni 2023
24 mei t/m 26 mei 2024 (weekend)
15 juni t/m 16 juni 2024
27 juli t/m 28 juli 2024
6 sept t/m 8 sept 2024 (weekend)
4 okt t/m 6 okt 2024 (wim Pauwelsen)

Het reglement
- De geldige visserijdocumenten zijn verplicht te tonen aan de karpercommissie voor aanvang van de wedstrijd
- Er wordt geloot om de stekken. Stekken mogen niet geruild worden.
- Vissen met maximaal 2 hengels
- Vissers mogen hun stek niet verlaten zonder de hengels te hebben binnengedraaid. Uitzondering: wedstrijdcommissie.
- Er mag direct na loting gevoerd worden.
- De wedstrijd begint als de kerkklok dit aangeeft. Dat is om 12:00
- Aanwezig om 11:00
- Men dient in het bezit te zijn van een degelijk karperlandingsnet en onthaakmat, clinic alsmede een emmer met water voor het nat houden van de karper.
- Er dient zoveel mogelijk recht vooruit gevist te worden. Houd rekening met andere deelnemers, maak geen onnodig lawaai!
- Vissen met een (voer)boot, luchtbed e.d. is verboden!
- Gebruik van een waadpak en/of lieslaarzen is toegestaan, ook bij het landen van de karper.
- Het is verboden om met gevlochten hoofdlijn te vissen.
- De stek dient schoon en opgeruimd te zijn bij vertrek.

HSV st.petrus of de organisatie van de karperwedstrijd kan niet aansprakelijk worden gesteld voor opgelopen schade.

Gezelligheid is het belangrijkste van onze wedstrijden.

- Karpers dienen eerst gezakt te worden, daarna wordt de wedstrijdleiding gebeld en de byren voor het wegen van de vis.
- Bij gelijk gewicht telt het aantal gevangen vis.
- Na aanvang van de wedstrijd dient hij volledig uitgevist te worden. Bij eerder vertrek worden de gevangen vissen niet meegeteld. Uitzonderingen dienen aangevraagd te worden bij de wedstrijdleiding.
- Afzeggingen moeten 48 uur voor aanvang van de wedstrijd bij de wedstrijdleider worden doorgegeven, gebeurd dit niet dan moet het inleggeld alsnog worden betaald!
- In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdcommissie.

Karpercommissie:

Peter Boogaars