beleid sleutel petrus

*Beleid voor het Uitgeven van Sleutels van het Hek van Viswater 'De Bloem' en het Clubhuis**

1. **Doel van het Beleid:**
Het waarborgen van de veiligheid en het beheer van toegang tot het viswater 'De Bloem' en het clubhuis. Sleutels worden alleen verstrekt aan geautoriseerde personen om ongeoorloofde toegang te voorkomen.

2. **Autorisatie:**
- Alleen door het bestuur geautoriseerde personen mogen sleutels ontvangen. Deze personen zijn uitsluitend de leden van de commissie die verantwoordelijk is voor het beheer en onderhoud van het viswater en het clubhuis.
- Het bestuur behoudt zich het recht voor om te bepalen wie tot de commissieleden behoort en wie derhalve in aanmerking komt voor een sleutel.

3. **Toekenning van Sleutels:**
- Sleutels worden alleen verstrekt na goedkeuring door het bestuur. Er worden geen uitzonderingen gemaakt op deze regel.
- Iedere sleutel wordt geregistreerd, inclusief de naam van de ontvanger en de datum van uitgifte.

4. **Beheer en Terugvordering van Sleutels:**
- De commissieleden zijn verantwoordelijk voor het zorgvuldig bewaren van hun sleutel. Sleutels mogen niet worden gekopieerd of uitgeleend aan anderen.
- Bij beƫindiging van de functie van een commissielid dient de sleutel onmiddellijk te worden ingeleverd bij het bestuur.

5. **Geen Precedenten:**
- Er zullen geen precedenten worden geschapen door het toekennen van sleutels aan personen die niet binnen de bevoegdheden van het beleid vallen. Afwijken van dit beleid is alleen mogelijk met expliciete toestemming van het volledige bestuur.

6. **Handhaving:**
- Overtredingen van dit beleid kunnen leiden tot disciplinaire maatregelen, waaronder het intrekken van de sleutels en het beƫindigen van het commissielidmaatschap.

Dit beleid treedt onmiddellijk in werking en dient door alle betrokkenen strikt te worden nageleefd.