Uitslag Pannerden 312

Zondag, 6 oktober 2019

Op zaterdag 5 oktober werd voor de 13e keer de Pannerdens Kanaal wedstrijd gevist. In 2007 is gestart met het vissen van deze wedstrijd ter ere van de 300e verjaardag van het Pannerdensch Kanaal.

Gevist werd er wederom op diverse kribben langs de linkeroever in de plaatsen Doornenburg, Angeren en Huissen. De organisatie was in handen van Hengelsport Federatie Midden Nederland in samenwerking met HSV Sint Petrus Huissen.

Er werd door 48 deelnemers gevist in 2 vakken. 24 deelnemers visten ‘boven’ en 24 deelnemers visten ‘onder’. Deelnemers die ‘boven’ vissen zitten op de krib aan de instromende kant. Ze vissen als het ware tegen de stroom in. Deelnemers ‘onder’ vissen aan de uitstromende kant en vissen met de stroom mee.

De 24 deelnemers aan de bovenkant wisten samen 131,6 kg te vangen. De 24 deelnemers aan de onderkant wisten 135,1 kg te vangen. Totaal dus bijna 267 kg vis. Vorig jaar vingen 45 deelnemers samen 287 kg.

Het was een prachtige visdag met een nieuwe winnaar. Op krib 18 onder wist Frank Enklaar in totaal 13,500 kg te vangen. Frank kon door omstandigheden niet aanwezig zijn bij de prijsuitreiking. Tijdens de loting werd er gegrapt dat we dan maar vast een foto met de grote beker zouden maken omdat Frank vandaag zou gaan winnen. Het bleek waarheid te worden en de foto van Frank met de grote beker is op een later moment gemaakt.

Het vak aan de bovenzijde werd gewonnen door Fred Hekkers met 12.800 kg. Omdat er in twee vakken werd gevist mochten beide heren als vakwinnaar met eenzelfde formaat vleesschotel naar huis. De grote wisselbeker blijft echter een jaar in bezit van Frank.

Bron:

Frank Enklaar