Hengelsport Vereniging St. Petrus te Huissen

Maandag, 8 januari 2024

heeft het dierenwelzijn, preventie milieuvervuiling en normen en waarden hoog in het vaandel staan.

Met onze leden zijn er in het huishoudelijk reglement duidelijke afspraken gemaakt met betrekking tot het gebruik van de wateren, waarvan wij de vis- en looprechten, erfpacht en in eigendom hebben en hoe men dient om te gaan met de aanwezige Flora en Fauna.
Zijn er in Huissen vissers die in u ogen overlast geven op de wateren; De Zilverkamp, De Bloem, Het Pannerdensch kanaal (vanaf de steenfabriek te Angeren tot aan het pontje Looveer), dan kunnen de opgeleide vereniging controleurs van HSV St. Petrus hier frequenter en preventief controles uitvoeren.
De controle zal bestaan uit het geven van voorlichting, het aanspreken van gedrag, waarschuwingen geven, waarbij de vereniging controleur bevoegd is om bij overtredingen van het Huishoudelijk Reglement, Visserijwet 1963 dit te rapporteren en een zwaardere maatregel zoals de verenigingspas van HSV St. Petrus in te nemen. Elke visser dient medewerking te verlenen door het tonen van de vispas met de daarbij eventueel behorende documenten.
Bij geen medewerking zal altijd de gemeentelijke Buitengewoon Opsporings ambtenaar en/of de politie benaderd worden.

Voor situaties aan eerder genoemden wateren kunt u voortaan HSV St. Petrus benaderen op het e-mailadres; meldpunthsvstpetrus@outlook.com.
Deze melding wordt dan zo spoedig mogelijk doorgestuurd naar een beschikbare controleur, zodat we kunnen optreden en misstanden aan de waterkant in de toekomst kunnen voorkomen.
Voor dringende zaken, zaken waar geen vissers bij betrokken zijn, strafbare feiten of een overtreding van de algemene plaatselijke verordening (APV) gepleegd worden, kunt u contact opnemen met de Gemeentelijke BOA op het telefoonnummer 026-3260111 of de politie op 0900-8844.
Elk verenigingslid van Hengelsport Vereniging St. Petrus heeft de verantwoordelijkheid om te vissen volgens het huishoudelijk reglement en wij als St. Petrus willen graag dat onze sport in de toekomst gewaarborgd blijft voor dier en mens.